Fahmi Fadzil's Visit to Korea Boosts Malaysia's AI Integration in Telecom and Film Industry

  • 📰 theSundaily
  • ⏱ Reading Time:
  • 29 sec. here
  • 7 min. at publisher
  • 📊 Quality Score:
  • News: 32%
  • Publisher: 51%

Technology Nyheter

Aiintegration,Telecom,Filmindustry

Minister of Communications Fahmi Fadzil's three-day visit to South Korea yielded positive results, enhancing Malaysia's utilization of artificial intelligence (AI) in telecommunications and providing insights for improving the nation's film industry. The visit, which commenced on Monday, led to fruitful meetings and the signing of memoranda of understanding (MoU) with telecommunication companies.

: Lawatan kerja Menteri Komunikasi Fahmi Fadzil selama tiga hari ke Korea Selatan yang berakhir semalam, telah memberikan nilai tambah kepada Malaysia dalam mengoptimumkan penggunaan aplikasi kecerdasan buatan dalam rangkaian telekomunikasi, serta memperoleh ‘petua’ untuk meningkatkan kualiti industri perfileman negara.

Perkara tersebut dibangkitkan dalam pertemuan Fahmi dengan Menteri Sains dan ICT Republik Korea Yoo Sang-Im, yang berlangsung sempena persidangan GSMA M360 APAC 2024 di Seoul. Dalam ucapan tersebut, Fahmi menggariskan tiga tonggak utama untuk membangunkan Prasarana Digital yang diperkasakan oleh AI, iaitu pelaksanaan dasar yang berwawasan, pembangunan infrastruktur mampan, dan memupuk kemahiran di semua lapisan masyarakat.

Di Busan, Fahmi menekankan kepentingan memiliki sistem maklumat pecah panggung seperti yang digunakan di Korea, iaitu KOBIS .

 

Tack för din kommentar. Din kommentar kommer att publiceras efter att ha granskats.
Vi har sammanfattat den här nyheten så att du kan läsa den snabbt. Om du är intresserad av nyheterna kan du läsa hela texten här. Läs mer:

 /  🏆 25. in SE

Sverige Senaste nytt, Sverige Rubriker